RBC 1 wint Bekerfinale in de overgangsklasse

Zondag 26 mei speelden veertien teams in zeven verschillende klassen voor de Helmondse badmintonbeker.
Ons 1e team speelde in de finale van de overgangsklasse tegen BCAB uit Eindhoven.

De finale bestond uit zeven wedstrijden: drie gemengd dubbels, een herendubbel, een damesdubbel, een herenenkel en een damesenkel.
Marcel Zwaard en Marijke Veldkamp verloren de eerste wedstrijd, maar Kitty van der Zanden en Bob Heijmans wonnen hun partij in 2 sets.
De derde gemengd dubbel, gespeeld door Bob en Marijke, was zeer spannend die uiteindelijk in de derde set door ons gewonnen werd met 21-19.
BCAB won de herenenkel maar Kitty won voor ons de damesenkel. Tussenstand: 3-2 voor ons.

De herendubbel en damesdubbel werden ongeveer tegelijk gestart, maar omdat de dames veel te sterk waren voor BCAB wisten de heren al snel dat ze de beker hadden gewonnen.
Zij konden zonder teveel stress hun partij verder uitspelen, helaas wonnen zij deze dubbel niet. Eindstand: 4-3 voor ons.
Hierdoor wint ons 1e team de beker van de overgangsklasse.

Hieronder het volledige scoreformulier: