RBC 1 Kampioen

De afgelopen drie seizoenen heeft het eerste team van de Rooise Badminton Club zijn best gedaan om het kampioenschap in de overgangsklasse binnen te halen. Helaas is het seizoen twee keer door corona stilgelegd, waardoor zij ondanks een eerste plaats geen aanspraak konden maken op het kampioenschap. Toen ze ook dit seizoen op de eerste plek kwamen te staan werd er al snel gegrapt “dan zullen we nu ook wel weer een lockdown krijgen.” Dit bleek helaas ook het geval, maar gelukkig kon het seizoen dit keer wel hervat worden.

Afgelopen donderdag wisten ze het kampioenschap echter wel binnen te halen.
Mark Kersten, Kitty van der Zanden, Marijke Veldkamp en Bob Heijmans hadden voorafgaand aan de wedstrijd aan 4 punten genoeg om Mixed 3 van zich af te houden en door een 6-2 overwinning zijn ze hier glansrijk in geslaagd. Promotie richting de hoofdklasse is hiermee een feit en ook hier hopen ze komend seizoen een rol van betekenis te kunnen spelen.

RBC 2 grijpt net naast het kampioenschap
RBC 2 heeft op de slotdag helaas net naast het kampioenschap gegrepen. In een zinderende wedstrijd kwamen ze net 1 punt te kort om zich tot kampioen te mogen kronen in de derde klasse. Volgend seizoen zijn zij echter vastbesloten om wederom een gooi naar het kampioenschap te doen.